Evaluare institutionala

In cadrul proiectului Performanta in cercetare, performanta in predare – Calitate, diversitate si inovare in universitatile din Romania se va realiza evaluarea institutionala a 42 de universitati conform Legii Educatiei Nationale. Institutiile participante vor fi selectate din categoriile:

 

  1. cercetare avansata si educatie
  2. educatie si cercetare stiintifica si educatie si creatie artistica

Metodologia de evaluare a universitatilor, bazata pe Programul de Evaluare Institutionala (IEP), este elaborata si implementata de European University Association (EUA), in calitate de partener principal in cadrul proiectului. EUA reprezinta o organizatie internationala cu o vasta experienta in domeniul politicilor educationale si de cercetare din invatamantul superior din spatiul european.

Implementarea Programului de Evaluare Institutionala va contribui la extinderea autocunoasterii si autogestionarii institutionale cu efecte pozitive asupra structurilor institutionale, a capacitatilor, proceselor, politicilor si culturilor organizationale. Finalitatea pe termen lung a exercitiului de evaluare vizeaza cresterea capacitatii universitatilor romanesti de a contribui la dezvoltarea economica si sociala a tarii. 

Programul de Evaluare Institutionala se deruleaza in doua runde. La prima runda iau parte universitatile de cercetare avansata si educatie, in timp ce in a doua runda vor fi incluse universitatile de educatie si cercetare stiintifica si de educatie si creatie artistica. In prezent se deruleaza prima etapa a primei runde, autoevaluarea universitatilor, care are la baza Ghidul IEP pentru universitati. Concomitent, EUA gestioneaza selectarea expertilot straini si alcatuirea celor 12 echipe de evaluatori. Fiecare dintre acestea va fi formata din cinci persoane, patru profesori si un student. Fiecare echipa realizeaza doua vizite de lucru la universitatea alocata, urmand ca apoi se elaboreze un raport al evaluarii.

In cea de-a doua runda a Programului de Evaluare Institutionala vor fi parcurse aceleasi etape, pentru universitatile din cea de-a doua categorie.

Fiecare runda va fi incheiata prin organizarea cate unui atelier de lucru post-evaluare, urmand ca la finalul intregului Programul de Evaluare Institutionala sa fie organizata o conferinta de diseminare a procesului de evaluare.

Cele 42 de rapoarte elaborate de experti vor fi integrate si valorificate sub forma unui set de recomandari privind organizarea invatamantului superior din Romania.